Lekker ingeduffeld (+ de uitslag van de give - away)

Ik maakte een hele tijd geleden al, een lekker warme winterjas voor Hanneke.
Alleen trok ik nog geen foto's.


Het patroontje komt uit een oudere Young Image (2012/2013 denk ik). 


Het is een langer manteltje met stolpplooien en 2 knopenrijen.


Ik gebruikte een mooi mantelstof van Anne Kurris of Strass (geen idee meer) van Mon Depot.
Als voering gebruikte ik een ultrazacht dekentje van de Zeeman. Voor de mouwen werd het gewatteerde voeringstof, dat glijdt wat beter.


De jas is hier omgedoopt tot de "Prinsessiajas" . Ik vermoed dat het met de brede zigzagband te maken heeft die ik gebruikte in de taille, in de plaats van paspelband :-).


De prachtige knoopjes komen van Het Goedkope Huis in Weert (NL).
De jas is nog iets aan de ruimere kant, maar de maten gingen van 92 naar 104 en ik koos voor de grootste maat. Hopelijk kan ze er zo vlotjes de winter mee door.

De mooie muts, die maakte Hanne haar Tantje voor haar (mijn zusje).

Er kwamen veeeeel reacties op de give - away, de winnaar is:

MULTIVROON

Je mag me een berichtje sturen via de facebookpagina van KaatjeNaaisels